onsdag 15 juni 2011

Jag mötte en medlem i Adidaskickers, eller?

Hej Dagboken!

Idag, i bilen, fick jag syn på en hyfsat ung man som kom gående över ett övergångsställe. Om jag skulle gissa så var han sisådär 29 år något. Han hade en helsvart Adidasoutfit. Från topp till tå. En sån där glansig lite pösig. Byxorna hängde lite över hans gympaskor, antar att det var bootcutmodell, och jackan satt lagom över magen. På huvudet en svart adidaskeps. De vita ränderna på jackan, som övergick ner till byxorna, fladdrade i vinden. 


Jag kunde inte sluta fundera över vad denna mannen tänkte innan han gick ut på stan. Undrar om han stod framför garderobsdörren och tänkte: "Näe, idag ska jag slå på stort och ta hela stassen på mig". Jag tror inte att han var sponsrad av Adidas, han såg inte så atletisk ut om vi säger så. Eller är han kanske medlem i Adidaskickers? Jag trodde det var en myt. På senare delen av högstadiet pratades det mycket om Adidaskickers. De var klädda enbart i Adidaskläder och var ute och slogs och ställde till med allmän oreda på stan. Hade de sitt högkvarter i Landskrona? 


Eller så tyckte han bara att han var fin. Just Do It säger Nike, Adidas har iallafall hittat sin reklampelare här i stan. 
See U later Alligator
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...