fredag 22 juli 2011

Musiclover igen

Hej hej hallå! (Som vår lille hiphopsmurf Timbuktu skulle sagt)


Kom på en sak. Jag har ju erkänt för er att jag är mycket svag för gammal eurotechno och dansmusik. INTE DANSBANDSMUSIK, dansmusik. Förutom kanske Black Jacks "Inget stoppar oss nu", för då är det väldigt skoj att dansa bugg. 


Jag skall försöka göra min egna lista. Spontanlista. Så fort jag kommer på en låt skall jag lägga in den här. Inte i någon ordning. Men samla ihop ett gäng låtar som jag gillar. Nu menar jag inte dansmusik enbart. Blandat. Kanske skall jag lägga in olika genre? Jag är ju bra på att sortera. Men ibland är det svårt när en och samma grupp passar in i olika genre. Jag hade ett mindre helvete när jag sorterade i min ipod. Vad är t ex Kent? Rock? Svensk Rock? Alternative? Mycket jobbigt när man är välorganiserad ut i fingerspetsarna.


Här kommer några låtar som får tummen upp. Samtliga låtar, även de i framtiden, samlas i ett eget avsnitt här intill. 


The Cure: "Just like heaven"
The Cure: "I will always love you"
Flirtations: "Nothing but a heartache"
a-Ha: "Scoundrel days"
Billy Idol: "Dancing with myself"
Björk: "Play Dead", "Joga", "All is full of love", "Hyperballad"
House of love: "Shine on"
Indochine: "3éme sexe"
Ladytron: "Evil"
Lamb: "Gorecki"
Mojave 3: "Where is the love", "Mercy"
Violent Femmes: "Blister in the sun"
The Zombies: "Time of the season"


Ooohhh, farligt. Jag gick igång nu. Hade kunnat sitta här hela dagen. Have to go.


Puss puss 
Hyllingebuss




PJ Harvey
(Bild lånad från philspector.wordpress.com)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...