måndag 23 september 2013

Ny hobby

Hej hej Hallå!

Nej, jag har inte flyttat. Jag har inte dött heller. Men jag har hittat en ny hobby. En hobby som går förbaskat fort att ha kul med. INSTAGRAM. INSTAGRAM is da shit. Såg att mitt senaste blogginlägg var i julas. Jeesus.....


Jag hinner inte. Jag vill så gärna skriva, för jag tycker det är så skoj, men jag hinner inte. Eller jag prioriterar inte. Men jag instagrammar. Ja jävlar vad jag instagrammar ibland. Jag tycker det också är jätteskoj. Och det går fort. Det är nästan så jag kan instagramma under tiden jag byter bajsblöja. Nästan. 


Jag följer bara inredningsnördar på instagram. Jag har någon av mina närmsta vänner på insta, men annars bara såna där som har 75000 följare. Typ. Riktiga inredningsnördar med andra ord. Där får jag inspo för tillfället. Om jag vill se vad mina vänner gjort med sina barn, vilka barn som lärt sig att krypa eller vem som varit på restaurang, varit ute och klubbat osv kollar jag fejjan. Jag själv lägger ut bilder på det jag tycker är snyggt i vardagen. Dvs förbaskat mycket inredning/dekoration/homestyling. Eller det jag tycker är skoj. Som jag nämnt gillar jag humor. Jag är ganska så ironisk, sarkastisk och självironisk och det bjuder jag på. 


Jag hittade en duktig inredningsnörd på insta förra veckan. Och för att jag inte skall bli dömd för förtal eller ngt så kan jag inte skriva hennes namn. Men hon är jätteduktig och tar jättefina bilder. Dessutom lägger hon ut tre i rad. Från olika vinklar. På samma motiv. Det blir så sjukt snyggt när man går in på hennes profil. Så jag härmar. Jag har tagit tre kort i rad nu några ggr. Men nu börjar det bli jobbigt. Får jag har fasiken inget tålamod. Som vanligt. MEN.....om jag nu inte tar tre biler i rad så fuckar det upp hela profilsidan. Det blir jättefult. Ungefär som när man köper ny kalender inför nya året och råkar skriva fel eller fult. Då när man vill slänga den och köpa en ny igen. Men jag tror att jag ändå får lägga ner det där med tre bilder i rad. De som följer mig är mestadels mina vänner och de har nog börjat undra. Vad fan håller hon på med? Storhetsvansinne? EEEExtremt bekräftelsebehov? What's going on? 


Iallafall....

Jag älskar min hobby. Insta. Om jag hade haft mer tid hade du, kära blogg, också fått vara mer levande. Vi får väl se vad som händer. 

Puss Puss

Hyllingebuss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...