torsdag 16 juni 2011

Inredningsdrömmar

Inredningsdrömmar idag. (Alla bilder är lånade genom google, där jag sökt inspo).

Uuunderbart svart golv. Kolla sen dörren. Lovely. 



 I want Tine K lampan. Tänk två ovanför matbordet i vardagsrummet, sida vid sida. Lite silvergrå. 



Den där Tine K kan sina saker. Vill ha allt!



Vackert vackert!




Älskar Howardsoffor. Hur praktiskt är det dock med ljus soffa när man har småbarn?



Love it love it love it


Hej hej vackra skåp


Snart kommer våra trägolv också bli vita


Älskar detta soffbord. Vart kan man hitta detta? Någon som vet? Snäckskalslampa, hiss eller diss?



UUunderbart vackert!



Fantastiskt fint. Vem säger att vitt blir för sterilt?




Göra om vår trappa såhär?


Vill ha sådan lampa!






Den klassiska ljusbrickan som finns i varje hem. Jättefint



Är lite sugen på kökssoffa, modell mindre. Tips?

Jag kan gå igång så mycket och så starkt på vackra möbler och "pöcke" som man på skånska kallar småprylar och pynt för. Jag vill så mycket. Jag vill ändra om och fixa. Jag går igång. Jag kallar det för husporr, inredningsporr, lägenhetsporr när jag ser något vackert. Om jag bara vann på triss....då så...
Det dumma är ju att jag sen kan tröttna ganska fort, då vill jag ändra om och fixa igen. Som med vår klarröda matta vi har under soffbordet idag. Sjukt het anno 2007 då vi köpte den. Idag vill jag lägga den i källaren för att det är kallt på golvet (plus att ingen ser den). Jag kanske tar vår vita matta från sovrummet idag och placerar under. Som en liten surprise när F kommer hem från jobbet?

Vet att detta inlägg kommer vara absurt efter föregående inlägg. Inte meningen, men det är svårt att skriva om något i en fin övergång på något sätt efter något så tragiskt som dödsfall. Detta är min dagbok, mina tankar. Saker jag tänker på för stunden. Inget annat.

Kram kram
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...