tisdag 15 november 2011

Bumling - hiss eller diss?

Som jag tidigare skrivit så har jag en släng av schizofreni. Ena dagen kan jag vara barnsligt förtjust i en möbel, inredningspryl eller what not, den andra dagen gillar jag inte samma möbel, inredningspryl och what not överhuvudtaget. En sådan sak är Bumlinglampan, särskilt taklampan. Vissa dagar tycker jag den är skitful, kanske för att den påminner så mycket om inredningen jag är uppväxt med på 70- och 80-talet, andra dagar är den jätteläcker. Idag är den jättefin. Så pass fin att jag hängt på blocket och letat upp flera olika Bumlingar i olika nyanser, men svensk och trist som jag är, så är det ju antingen en vit, svart eller silvrig som hade passat bäst in i vårt kök. 

(Bild från google: Bumling)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...