tisdag 15 november 2011

Ho Ho

Snart är julen här. I år skall jag göra egen knäck, kola och lussebullar. Bara för att det gör man när man är vuxen och framförallt när man är mamma. Jag är uppvuxen med det, att man kom hem från skolan vid juletid och mamma hade gjort kola, knäck och mozartkulor. Det doftade underbart av apelsiner med nejlikor i. Vi spelade julmusik på stereon. LP-skivor, såklart. Vi hade en där ABBA-Agneta sjunger julvisor med sin dotter Linda. Jag kunde alla låtar utantill, alla låtar i rad. Den köpte jag på CD på Åhléns förra året för niceprice, typ 79 kr. Vi pratar nostalgitripp delux.


Jag var tvungen att googla lite julinspiration. (Alla bilderna är lånade) 
Varsågod....




Kanske till Alvas rum?



Så kallat "pöcke" på skånska, dvs små inredningsdetaljer som är pricken över i:et.



Kulor kändes som förra årets "tassel", tror det är lika hett denna jul.



Så amerikanskt och härligt med den vackra vita öppna spisen. Den brunfärgade Howardpallen är magisk.



Vi har inte en enda gardin i huset än så länge, men funderar starkt på något liknande till köket. Vackert polkagrisrandig.




Vackra Ittalalyktor i rosa, cerise, röd. Sweet.



ME LIKE A LOOOOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...